前回の ファ ド がロングトーンにならないようなフレージングにアプローチノートを使用してグルーブ感のあるフレージングを考える。
Consider the phrasing of a sense of groove previous file soil using the approach notes phrasing such as not to long tones.
今回使用するアプローチは前回のコードトーンとテンション(黄色の●の場所)に対して行います。
Approach to be used this time is done for the last code tone and tension (location of ● yellow).
■アプローチノート は 2度(全、半)下からドとファ以外の音にアプローチ
Approach notes twice (all, half) approach to sound other than soil and files from the bottom
例 #レ→ミ ラ→シ (♭シ→ラ)
#D→E A→B (♭B→A)
■ダブルクロマチックアプローチ 例 #ファ→ファ→ミ ファ→#ファ→ソ
Double chromatic approach #F→F→E F→#F→G
■ディレイド・リゾルブ・アプローチ 例 ファ→#レ→ミ #レ→ファ→ミ
Delayed resolve approach F→#D→E #D→F→E
【フレーズ例】
ex1
ex2
ex3
ex4
ex5
ダイアトニックコード進行のⅡ-Ⅴ-Ⅰ-Ⅵ(Dm7-G7-CM7-Am7)で実際に弾いてみた例です。
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Consider the phrasing of a sense of groove previous file soil using the approach notes phrasing such as not to long tones.
今回使用するアプローチは前回のコードトーンとテンション(黄色の●の場所)に対して行います。
Approach to be used this time is done for the last code tone and tension (location of ● yellow).
■アプローチノート は 2度(全、半)下からドとファ以外の音にアプローチ
Approach notes twice (all, half) approach to sound other than soil and files from the bottom
例 #レ→ミ ラ→シ (♭シ→ラ)
#D→E A→B (♭B→A)
■ダブルクロマチックアプローチ 例 #ファ→ファ→ミ ファ→#ファ→ソ
Double chromatic approach #F→F→E F→#F→G
Delayed resolve approach F→#D→E #D→F→E
【フレーズ例】
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ダイアトニックコード進行のⅡ-Ⅴ-Ⅰ-Ⅵ(Dm7-G7-CM7-Am7)で実際に弾いてみた例です。