Translate

サブドミナント系のフレージングの応用使用例

今回はサブドミナント系のフレージングを応用について考えてみました。
This time, I tried to think about applying the phrasing of the sub-dominant system.

前回作成したサブドミナント系のフレーズをDmのドリアンとして使用してそれを全音(半音2つ)上に平行 移動したものをEドリアンとして使用してフレージングするといものです。
Is what has and phrasing using those using the phrase of the sub-dominant system previously created as Dm Dorian of it translated on whole tone (semitone two) as E Dorian.

コード進行をCode progress

| Em79  | A713  | Dm79  | G713 | をリピートする

|-----Eドリアン-------------|-----Dドリアン-------------|
      E Dorian                D Dorian
として試してみるというものです。


前回作成したex1の前半2小節を全音(半音2つ)上に平行移動してEドリアンフレーズとして 後半の2小節はそのままDのドリアンフレーズとした例です。
Two bars of the second half of the first two bars of the last created ex1 as E Dorian phrase to move parallel on whole tone (two semitones) is intact example was Dorian phrase of D.








前回作成したex3の前半2小節を全音(半音2つ)上に平行移動してEドリアンフレーズとして 後半の2小節はそのままDのドリアンフレーズとした例です。
Two bars of the second half of the first two bars of the last created ex3 as E Dorian phrase to move parallel on whole tone (two semitones) is intact example was Dorian phrase of D.




前回作成したex4の前半2小節を全音(半音2つ)上に平行移動してEドリアンフレーズとして 後半の2小節はex5で作成した3、4小節目を使用した例です。
Two bars of the second half of the first two bars of the last created ex4 as E Dorian phrase to move parallel on whole tone (two semitones) is an example of using the 3, 4 small milestone that you created in ex5.









演奏例です。